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Prof. Dr. Jens Robert Schöndube - Veröffentlichungen

Ausgewählte Veröffentlichungen:

Accountability in an Agency Model: Project Selection, Effort Incentives, and Contract Design, 2019 (forthcoming), Managerial and Decision Economics (zusammen mit C. Lukas und M.-F. Neubert)

Controlling scarce working time in a multi-task incentive problem, 2018 (forthcoming), European Accounting Review (zusammen mit C. Mauch)

Relevance versus reliability of accounting information with unlimited and limited commitment, Business Research, 2017, Vol. 10, pp. 189-213 (mit Barbara Schöndube-Pirchegger)

The Value of Delegation in Dynamic Agency, Management Accounting Research,  2012, Vol. 23, pp. 158-170 (mit Barbara Schöndube-Pirchegger)

Trust and adaptive learning in implicit contracts, Review of Managerial Science, 2012, Vol. 6 (1), pp. 1-32 (mit Christian Lukas)

Reputation Concerns and Herd Behavior of Audit Committees - A Corporate Governance Problem, Journal of Accounting and Public Policy, 2011, Vol. 30 (4), pp. 327-347 (mit Barbara Schöndube-Pirchegger)

On the appropriateness of performance based compensation for supervisory board members - an agency theoretic approach, European Accounting Review, 2010, Vol. 19 (4), pp. 817-835 (mit Barbara Schöndube-Pirchegger)

First-Price Equilibrium and Revenue Equivalence in a Sequential Procurement Auction Model, Economic Theory, 2010, Vol. 43 (1), pp. 99-141 (mit J. Philipp Reiß)

Early versus late effort in dynamic agencies with unverifiable information, BuR - Business Research, 2008, Vol. 1 (2), pp.165-186

Kapitalmarkteffizienz und Anreize zur Informationsproduktion, in Gischer, H.; Reichling, P.; Spengler, T.; Wenig, A. (Hrsg.): Transformation in der Ökonomie - Festschrift für Gerhard Schwödiauer zum 65. Geburtstag, Gabler Edition Wissenschaft, Wiesbaden, 2008 (mit Alfred Luhmer und Barbara Schöndube-Pirchegger)

Nachverhandlungen in langfristigen Anreizbeziehungen. Aus der Reihe: Management, Organisation und ökonomische Analyse, Band 7 (2006), Hrsg.: Peter-J.Jost, Gabler Edition Wissenschaft/Deutscher Universitäts-Verlag (zugl. Dissertation Universität Magdeburg)

Informationsgehalt und Performancemaß-Manipulation in einer Agency-Beziehung mit Nachverhandlungsmöglichkeit, Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 2005, 75. Jahrgang, S. 219-246.

Strategic Transfer Pricing with Risk-Averse Agents, Schmalenbach Business Review, 2004, Vol. 56 of zfbf, pp. 98-118 (mit Robert F. Göx)

First-price bidding and entry behavior in a sequential procurement auction model, in: Ahr, Dino/Fahrion, Roland/Oswald, Marcus/Reinelt, Gerhard (eds.): Operations research proceedings 2003, S. 459-466, Springer, Berlin et al., 2004 (mit J. Philipp Reiß)

Das lineare Agency-Modell bei asymmetrischer Information über den Agentennutzen, Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 2002, 72. Jahrgang, Heft Nr.1, S.  65-79 (mit Jörg Budde und Robert F. Göx

 

Aktuelle Working Papers

 

„Equilibrium Earnings Management following CEO Turnover in the Presence of Career Concerns” (zusammen mit Tim Hensel)

"Timeliness of accounting information in a limited commitment setting" (zusammen mit Barbara Schöndube-Pirchegger)

"Controlling scarce executive time in a multi-task incentive problem" (zusammen mit Carolin Mauch)

"Equilibrium disclosure and the value of accounting information in a tournament" (zusammen mit Carolin Mauch)

"Don't Kill the Goose that Lays the Golden Eggs: Strategic Delay in Project Completion" (zusammen mit Svetlana Katolnik)

"The Audit of Deferred Taxes as a Signal for Tax Auditors" (zusammen mit Kay Blaufus und Stefan Wielenberg)

"Full versus partial delegation in multi-task agency" (zusammen mit Barbara Schöndube-Pirchegger)

"Board Incentives and Board Independence in Dynamic Agency" (zusammen mit Svetlana Katolnik und Sandra K. Kukec)